ÁSZF
ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK
Vásárlás előtt kérjük, figyelmesen olvassa el az alábbi tudnivalókat, mert a megrendelés elküldésével a vásárló elfogadja az általános szerződési feltételeket.
Webáruházunk bemutatása
A jaffa.hu domain név és a webáruház, a Jaffa Kiadó Kft. (a továbbiakban: Jaffa Kiadó) tulajdona.
Megrendelésének leadásával Ön a jaffa.hu webáruház üzemeltetőjének, a Jaffa Kiadónak a vásárlója lesz. A webáruházban történő vásárlás esetén szállítási (adásvételi) szerződés jön létre a vásárló és a Jaffa Kiadó között, amely jogviszonyra az alábbi rendelkezések az irányadók.
A szerződés nyelve: magyar
A szerződésre magatartási kódex nem vonatkozik.
A webáruházban leadott megrendelések nem kerülnek iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerülnek megkötésre. A webshop működésével, megrendelési, és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén a megadott elérhetőségeinken állunk rendelkezésére.
A Jaffa Kiadó cégjegyzéki adatai:
Cégnév: Jaffa Kiadó és Kereskedelmi Kft.
Székhely: 1114 Budapest, Vásárhelyi Pál u.10.
Adószám: 13223294-2-43
Cégjegyzékszám: 01-09-724431 (Fővárosi Törvényszék Cégbírósága),
képviseli: Rados Richárd ügyvezető
E-mail cím: info@jaffa.hu
Telefonszám: 0630/ 825-7514 (munkanapokon 9-től 17 óráig)
Levelezési cím: 1114 Budapest, Koztolányi Dezső tér 7. 6/2.
II. Vásárlási feltételek, a rendelés folyamata
A Jaffa.hu internetes áruházban könyvek és hangoskönyvek megvásárlására van lehetőség.
1. A termék kiválasztása
A vásárlónak lehetősége van választani, illetve rendelni a webáruház termékei közül. A vásárló a kiválasztott termékre kattintva megtekintheti annak bővebb ismertetőjét. Vásárlási szándéka esetén a megvásárolni kívánt terméket a „kosárba” gomb megnyomásával egy virtuális kosárba helyezi. A kosár „megtekintés” gombjára kattintva megtalálja a vásárlás során kosárba helyezett termékeket, valamint a számla végösszegét és a szállítási költséget. Itt leellenőrizhetik rendelésük helyességét, különös tekintettel az árakra és a mennyiségekre, melyeket igény szerint módosíthatnak, javíthatnak is. A kosár automatikusan kiszámítja a rendelés végösszegét.
2. A honlapon szereplő árak
Áraink a rendelés időpontjában érvényes listaárak, amelyeket a webáruházban a termékek mellett találnak. Az árak bruttó árak, melyek az ÁFA-t tartalmazzák. Az egyes akciókban ebből a feltüntetett árból kerül levonásra az akcióban meghirdetett kedvezmény.
Amennyiben a webáruházban hiba vagy hiányosság lép fel a termékeknél vagy az áraknál, fenntartjuk a jogot a korrekcióra. Ilyen esetben a hiba felismerése illetve módosítása után azonnal tájékoztatjuk a vevőt az új adatokról. A vevő ezt követően még egyszer megerősítheti a megrendelést, vagy lehetőség van arra, hogy bármely fél elálljon a szerződéstől.
3 . A megrendelés elküldése
Ha megfelelőnek tartja a kosárban elhelyezett termékek mennyiségét, leellenőrizte a végösszeget, és úgy döntött, hogy meg szeretné vásárolni őket, akkor egyszerűen kattintson a "pénztár" gombra. Áruházunkban lehetősége van regisztráció nélkül is a vásárlásra, ezért három lehetőség között választhat:
- már regisztrált vásárlóként szeretne-e belépni
- új vásárlóként akar regisztrálni
- esetleg regisztráció nélkül akar vásárolni
Ha korábban már vásárolt áruházunkban, úgy adja meg a korábbi regisztráció során megadott e-mail címét és jelszavát. Ha új vásárlóként szeretne regisztrálni, akkor adja meg a vásárláshoz szükséges adatait, amelyeket a rendszer eltárol, és a legközelebbi vásárlás alkalmával már csak be kell jelentkeznie. Regisztráció nélküli vásárlás esetén adja meg számlázási és szállítási címét.
Ahhoz, hogy a számlát ki tudjuk állítani, illetve a megrendelt csomagot a megfelelő címre tudjuk eljuttatni elengedhetetlen, hogy a következő adatokat megadja:
- a címzett vezeték- és keresztneve
- vagy cégnév (amennyiben a megadott szállítási címen cég található)
- szállítási cím, ahol munkanapon, munkaidőben átveszik és kifizetik a megrendelt csomagot (postafiókra a szállítást nem tudjuk vállalni.)
- e-mail cím, ahova elküldhetjük a megrendelés visszaigazolását
- munkanapokon, munkaidőben elérhető telefonszám, ahol a futár el tudja érni a címzettet, ha szükséges.
A következő lépésben válassza ki az önnek megfelelő szállítási módot:
- házhozszállítás (Magyar Posta)
- személyes átvétel Kiadónk könyvesboltjában (Jaffa Könyvesbolt, cím: 1114 Budapest, Vásárhelyi Pál utca 10.)
Fizetési mód választása
Az ön által választható fizetési módok:
- utánvét - (készpénzes fizetés házhozszállítás esetén, a küldemény átvételekor a Posta munkatársának)
- készpénz - (könyvesboltunkban)
- bankkártya - (könyvesboltunkban és online megrendelés esetén)
SimplePay bankkártyás fizetés és azonnali átutalás
A SimplePay Online Fizetési Rendszert az OTP Mobil Kft. fejleszti és üzemelteti. Az OTP Mobil Kft. az OTP Csoport tagja. Az OTP Mobil Kft. az elektronikus és okoseszköz alapú kereskedelem területén rendelkezik kiterjedt szolgáltatásportfolióval. Termékei Simple márkanév alatt találhatók meg a piacon. Jelenleg két fő szolgáltatást nyújt: SimplePay Online Fizetési Rendszer: A szolgáltatást igénybe vevő vásárlók online vásárlások esetében választhatják a SimplePay egyszerű és biztonságos fizetési megoldását. Ekkor a megszokott módon, a SimplePay felületén intézhetik fizetésüket. A fizetés folyamata megegyezik a bankok hasonló szolgáltatása keretében kínált fizetési eljárással. A szolgáltatás alatt a felhasználó, így a kártyabirtokos biztonságát szem előtt tartva a SimplePay tranzakciókat folyamatosan figyeli, s nem várt események megelőzésében nyújt segítséget. Simple Mobilalkalmazás: A Simple mobilalkalmazás egy olyan hazai fejlesztésű alkalmazás, amely a mobilvásárlást ötvözi számos, az életet egyszerűbbé tevő szolgáltatással. Így parkolójegyet, autópálya matricát, mozijegyet vásárolhat és számos további szolgáltatásból választhat egyetlen mobiltelefonos alkalmazáson belül. Letöltése ingyenes; Android, iOS és Windows Phone platformon működő okostelefonra és tabletre telepíthető. További információért kérjük, látogasson el a www.simplepay.hu honlapra! Ügyfélszolgálat: 06 1 3666 611, ugyfelszolgalat@simple.hu A Simple kétszolgáltatása egymástól függetlenülműködik. A továbbiakban a SimplePay Online Fizetési Rendszerrel, és az online vásárlással kapcsolatban talál információkat. MELYEK A TRANZAKCIÓ LÉPÉSEI? 1. A „Fizetés” gombra kattintva Ön átkerül a SimplePay fizetési oldalára, ahol a bankkártya adatai megadásával elindítja a tranzakciót. 2. A kártyaadatok megadását követően kérjük, ellenőrizze az adatok helyességét. 3. A tranzakció feldolgozása elindul a banki feldolgozó rendszerekben. 4. A fizetés eredményéről Ön e-mail útján is értesítést kap, valamint visszairányítjuk a szolgáltató oldalára.
Figyelem! A Maestro és Visa Electron kártyák esetében a kibocsátó bank határozza meg a kártya internetes használatát. Amennyiben a kibocsátó bank engedélyezte, abban az esetben rendszerünk képes elfogadni. BIZTONSÁG Online fizetés során a rendelés esetén kért adatok megadását követően a webáruház fizetést előkészítő oldaláról a SimplePay biztonságosfizetőoldalára kerül át a vásárló, ahol a fizetéshez szükséges kártyaadatokat szükséges megadni.
A SimplePay fizetőoldal adattartalmáról a kereskedő nem szerez tudomást, mivel az tőle független és védett internetes oldal.
MIRE FIGYELJEN FIZETÉSKOR? Bankkártyával történő fizetésről • A kártyabirtokosok számára az internetes fizetés, csakúgy, mint a hagyományos POS terminálon történő fizetés díjmentes. • Ma már a Maestro bankkártyával is lehet fizetni az interneten. Részletekért érdeklődjön kibocsátó bankjánál. • A kártyatársaságok a kártyabirtokosok érdekeit védik, ezért amennyiben kártyával vásárol és a kereskedő nem teljesít, úgy a kibocsátó bankjánál megadott reklamáció keretében érvényesítheti panaszát, melynek jogossága eseténÖn visszakapja a pénzt. • A kártyabirtokosok azonosításátszolgálja a kártya aláírási paneljében található 3 jegyű ellenőrző kód – amit CVC2-nek vagy CVV2-nek is szoktak nevezni – (a 3 jegyű ellenőrző kód megtalálható a kártyaszám, illetve annak utolsó négy számjegye után). Ezt a kódot kérjük, ugyanolyan gondossággal kezelje, mint a PIN kódot! Biztonsági jó tanácsok • Növeli a biztonságot, ha SMS-szolgáltatást igényel bankjától, melynek eredményeképpen a számlán történt változásokról azonnal értesítést kap. • Kérjük, készpénzfelvételnél, illetve vásárlásnál használt négyjegyű PIN kódját soha ne adja meg internetes fizetés esetén, illetve ügyeljen arra, hogy a kártyaszámát és a kártya lejárati dátumát ne adja ki illetékteleneknek! • A vásárlást, fizetést követően mindig jelentkezzen ki a web oldalról! Különösen fontos ez olyan számítógép esetén, amit más is használ. Az adatai védelme érdekében javasoljuk, hogy saját gépről vásároljon, kerülje a nyilvános internetes kávézókat, hotspotokat! • Kéjük, e-mailben történő adategyeztetéskor fokozottan figyeljen, ugyanis NyugatEurópában és az Egyesült Államokban egyre gyakoribb, hogy illetéktelenek e-mailben próbálnak adatot kicsalni • Amennyiben adatai frissítését kérik Öntől – akár olyan kereskedők is, ahol korábban már vásárolt – legyen elővigyázatos, hiszen akár a kereskedő nevében is eljárhatnak illetéktelenek. Ilyen esetekben kérjük, vegye fel a kapcsolatot a kereskedővel az addig megszokott módon, hogy ellenőrizze a feladót. • További gyanúra adhat az is okot, ha túl kedvező ajánlattal, nyereményjátékkal vagy soha meg nem rendelt termék lemondásával kapcsolatban kap levelet. • A kártyatársaságok sem e-mailben, sem telefonon nem keresik meg közvetlenül a kártyabirtokosokat! Amennyiben kártyatársaságok nevében olyan e-mailt vagy telefonhívást kap, melyben arról tájékoztatják, hogy bankkártyájának adatait illetéktelenek szerezték meg kérjük, ne adja meg az adatait, illetve haladéktalanul értesítse kártyakibocsátóját. Vásárlás az interneten • A webes vásárlás egyik előnye, hogy könnyedén összehasonlíthatja a hasonló termékek árait, így egyszerűen és gyorsan választhatja ki az Önnek legkedvezőbb ajánlatot. • Megrendelés előtt – különösen az első megrendelés alkalmával – kérjük, ellenőrizze a webáruházzal kapcsolatos információkat (mióta működik, mennyire tartják megbízhatónak a céget, a jogszabályok alapján előírt kötelező előírt általános elérhetőségek szerepelnek-e a honlapon, pl. cím, telefonszám). • Az internetes cégek annak érdekében, hogy védjék vásárlóikat számos biztonsági funkciót építenek be webáruházaikba. A honlapon szereplő nagy kártyacégek biztonsági logói (pl. MasterCard SecureCode) vagy egyéb titkosítások pl. SSL-kódok mindegyike arra utal, hogy az internetes kereskedő megtette a szükséges lépéseket a biztonságos netes vásárlás érdekében. • A kommunikáció titkosítását mutatja az URL címben a „https” és az oldal jobb alsó sarkában szereplő lakat ikon is vagy a bal alsó sarokban található kulcs ikon, melyekre kattintva megjelennek a biztonsági tanúsítványok. • Minden vásárlás alkalmával mentse el vagy nyomtassa ki megrendelését, annak fizetési visszaigazolását, a fizetéskor megadott adatokat, a megrendelt áru termékismertetőjét. • A webáruház szerződési feltételeit ajánlott elolvasni megrendeléskor, hiszen amennyiben minőségi problémák merülnének fel a megrendelt termék vagy szolgáltatás esetén hasznos, ha tudja, mennyi időn belül nyújthat be reklamációt, milyen feltételek mellett vonhatja vissza megrendelését, illetve mikor és hogyan kaphatja vissza a pénzét. Banki átutalással történő fizetés a SimplePay rendszerben • Ezen fizetési mód választása esetén a vásárló közvetlenül az OTP Mobil Kft. számára utalja el a vásárlás ellenértékét. • Csak HUF-ban indított átutalási megbízásokat tud fogadni rendszerünk. • A szolgáltatás működése: Az ügyfél kiválasztja a banki átutalás fizetési lehetőséget a kereskedő webáruházában, a SimplePay e-mailben elküldi a vásárlónak az utalás részleteit. A vásárló kiegyenlíti tartozását banki átutalás segítségével a saját e-banki felületén. Az utalás megérkeztéről a SimplePay azonnal értesíti a Kereskedőt, aki teljesíti a megrendelést
Ha egyetért a megrendelés tartalmával, akkor a megrendelés elküldéséhez kattintson a „megrendelés” gombra.
A megrendelések feldolgozása
A megrendeléseket 2-3 munkanapon belül teljesítjük, kivéve az előrendeléseket, ahol ez a határidő a könyv megjelenésétől kezdve számítódik. Esetenként előfordulhat, hogy a megrendelt termék nincsen készleten, ebben a feldolgozás ideje elérhet a megszokottól. A megrendeléseket munkanapokon dolgozzuk fel, illetve teljesítjük.
Adatbeviteli hibák javításának lehetősége
Az adatbeviteli hibák javítására a „megrendelés” gomb megnyomása előtt van lehetősége.
Visszaigazolás
Minden rendelésről e-mailes visszajelzést küldünk. Ez azt jelenti, hogy a rendelés feladását követően egy automatikus e-mailt kap a rendelés beérkezéséről és (később) egyet a várható szállítási időpontról. Telefonos egyeztetés esetén hívja a kiadó központi számát.
Szállítási információk
Házhozszállítás futárszolgálattal szolgáltatás a MPL által.
A szállítás időpontjáról lehetősége van egyeztetni a visszaigazoló e-mailben található telefonszámon.
A megrendelt termék a vásárló, vagy az általa megbízott személy által a futártól való átvétellel és az átvételt igazoló dokumentum (szállítólevél) aláírásával minősül kézbesítettnek.
Amennyiben a kézbesítéskor a vásárló sérülést tapasztal a megrendelt terméken vagy a csomagoláson, úgy az átvétel során, a sérülésekről jegyzőkönyv felvételét kell kérnie. Amennyiben a jelzett hiba az áru átvételét megelőzően keletkezett, úgy a megrendelt termék visszavételét a Jaffa Kiadó díjmentesen biztosítja.
Az MPL a küldeményt két alkalommal kísérli meg kézbesíteni a címzett részére. Amennyiben az első kézbesítési kísérlet nem vezetett eredményre, az MPL a küldemény érkezéséről és a kézbesítés megkísérléséről értesítőt hagy hátra.
Ha a címzett telefonszáma feltüntetésre került a címiraton, az MPL egyeztet a második kézbesítési kísérlet helyéről és idejéről a címzettel. Sikertelen egyeztetés esetén az MPL a következő munkanapon ismét megkísérli a küldemény kézbesítését.
A második kézbesítési kísérlet sikertelensége esetén az MPL a címhelyen ismételten értesítőt hagy, melyen feltünteti azt a postahelyet, illetve az 5 munkanapos őrzési időt, ahol és ameddig a jogosult átveheti a küldeményt.
MPL Csomagautomata, PostaPont, Postán maradó
MPL Csomagautomata, MPL Posta Pont, MPL Postán maradó átvételi pont választásával rugalmasan alakítható az átvétel időpontja.
MPL Csomagautomata : az automaták a nap 24 órájában, országszerte hozzáférhetőek.
PostaPont: a legtöbb PostaPont napi 24, a Coop PostaPontok többsége pedig 12 órában nyitva tart, így a munka előtt és után is elhozhatja a csomagját.
MPL Postán maradó: országosan több mint 2600 helyen, így akár a legtávolabbi településen is átveheti a csomagját.
10 munkanapos őrzési idő mellet veheti át, ez időn belül akkor megy érte, amikor akar (és nyitva a Posta).
A csomagját összekötheti más postai ügyintézéssel, így külön utat sem kell tegyen.
A rendelési folyamat során a személyes és szállítási adatok felvételekor válassza ki a megfelelő szállítási módot, majd a legördülő listából kiválaszthatja, hogy melyik átvevőhelyre kéri a terméket.
Személyes átvétel
a Jaffa Kiadó könyvesboltjában, ahol bankkártyás illetve készpénzes fizetésre is van lehetőség.
Címünk: 1114 Budapest, Vásárhelyi Pál utca 10.
Nyitvatartás:
Hétfő: 10.00-18.00
Kedd: 10.00-18.00
Szerda: 10.00-18.00
Csütörtök: 10.00-18.00
Péntek: 10.00-18.00
Szombat-Vasárnap - Zárva
Email: konyvesbolt@jaffa.hu
Telefonszám: 30/400-2247
Szállítási díjak
Magyarországon belül:
Házhozszállítás futárszolgálattal 1.500 Ft
MPL Csomagautomata 1.200 Ft
MPL Postán maradó szállítás 1.500 Ft
MPL Posta Pont szállítás 1.500 Ft
Magyarországon kívüli kézbesítés esetén a postaköltség a Magyar Posta külföldi díjszabása szerint.
Termékhiány
Ha a webáruház a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott áru nem áll rendelkezésére, köteles erről a megrendelőt tájékoztatni. A vásárló a megrendelés leadásával egyben nyilatkozik arról, hogy cselekvőképes nagykorú.
III. Az elállás joga
A webáruház vásárlóját megilleti a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Kormányrendeletben meghatározottak szerinti elállási jog.
A vásárló a termék postai átvételét követő 14 napon belül indoklás nélkül elállhat a megrendelésétől és a szerződéstől. Ebben az esetben a Jaffa Kiadó köteles a teljes vételárat az elállást és a könyv sértetlen visszaszolgáltatását követő 30 napon belül visszatéríteni. A visszatérítést a vásárló által a megrendelés során használt vagy az általa az elállást tartalmazó nyilatkozatban megadott bankszámlára teljesítjük.
Ha a webáruház vásárlója az elállási jogával élni kíván, úgy az elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (postai úton vagy elektronikus úton küldött levél útján) a Jaffa Kiadó részére. Az elállási nyilatkozat minta az alábbi linkről tölthető le: https://jaffa.shoprenter.hu/elallasi-nyilatkozat-33
Az elállási jog gyakorlásakor az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatosan felmerült költségeket minden esetben a megrendelő viseli, egyéb költség ezen felül nem terheli. Vásárlási szándékától – indoklás és egyéb költség, kötelezettség nélkül – rendelése feldolgozási folyamata során (amíg a megrendelt árut át nem adtuk a futárnak) is elállhat az info@jaffa.hu e-mail címre küldött levelével.
Használt, sérült könyv visszavásárlására a Jaffa Kiadó nem kötelezhető, kivéve ha a termék nyomdahibás. Utóbbi esetben a Jaffa Kiadó köteles a nyomdahibás terméket díjmentesen hibátlanra kicserélni. Felhívjuk szíves figyelmét, hogy terméket kizárólag számlával együtt tudunk visszavenni vagy cserélni.
IV. Jogérvényesítési lehetőségek
Panaszügyintézés
A webáruház vásárlója a termékkel kapcsolatos vásárlói/fogyasztói kifogásait a I. pontban megadott elérhetőségeken terjesztheti elő.
A Jaffa Kiadó a szóbeli panaszt, amennyiben arra lehetősége van, azonnal orvosolja. Ha a szóbeli panasz azonnali orvoslására nincs lehetőség, a panasz jellegéből adódóan, vagy ha a vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, akkor a Jaffa Kiadó a panaszról jegyzőkönyvet vesz fel, melyet öt évig, a panaszra tett érdemi válaszával együtt megőriz.
A jegyzőkönyv egy példányát személyesen (a Kiadó székhelyén) közölt szóbeli panasz esetén helyben átadja a panaszos vásárlónak, vagy ha ez nem lehetséges, akkor az alábbiakban részletezett, írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint jár el.
A Jaffa Kiadó a telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a Vásárlónak legkésőbb az érdemi válasszal egyidejűleg megküldi a jegyzőkönyv másolati példányát.
Minden egyéb esetben a Jaffa kiadó az írásbeli panaszra vonatkozó jogszabályi rendelkezések szerint jár el.
A telefonon, vagy más hírközlési eszköz segítségével rögzített panaszt a Jaffa Kiadó egyedi azonosítóval látja el, mely a későbbiekben egyszerűsíti a panasz visszakeresését.
A Jaffa Kiadó a hozzá írásban érkezett panaszt 30 napon belül érdemben megválaszolja, azaz ezen határidőn belül a vásárlói panaszra adott válasz postai továbbítása iránt (feladás) intézkedik.
A panasz elutasítása esetén a Jaffa Kiadó az elutasítás indokáról, valamint arról, hogy a vásárló a panasz jellegétől függően mely hatóság, vagy békéltető testület eljárást kezdeményezheti, tájékoztatja a Vásárlót.
Amennyiben a Jaffa Kiadó és a vásárló között esetlegesen fennálló jogvita tárgyalások során nem rendeződik, a Vásárló bírósági eljárást kezdeményezhet, továbbá – amennyiben a vásárló fogyasztónak minősül – fogyasztói jogvita esetén az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva:
- panasz bejelentés megtétele a fogyasztóvédelmi hatóságnál,
- a Budapesti Békéltető Testület (1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310.) eljárásának kezdeményezése
V. Adatvédelem
Adatvédelmi előírásainkat a következő linken keresztül érheti el: https://jaffa.shoprenter.hu/adatvedelmi_nyilatkozat_3
VI. Az Általános Szerződési Feltételek egyoldalú módosítása
A Jaffa Kiadó jogosult jelen Általános Szerződési Feltételeket bármikor, egyoldalúan módosítani. A módosított rendelkezések a hatályba lépést követően leadott megrendelésekre alkalmazandók.
Jelen Általános Szerződési Feltételek hatályba lépésének ideje: 2018. március 9.